Dag 07 – Min bästa vän

Oj. Vilken svår en. Jag har ju liksom inte en bästa vän, jag har många underbara vänner istället. Men om vi spolar tillbaka tiden för en kort sekund och återgår till åren mellan 6-års och kanske 2an på gymnasiet så hade den frågan varit så simpel att det nästan hade varit skrattretande. Det hade då varit Linnea Bergvall.

Vi har varit som ler och långhalm i princip sen vi träffades för herregud många år sedan, och jag har så fruktansvärt många och roliga minnen från våra glansdagar och även om jag även nu skulle kunna gå genom eld för den kvinnan så är det mycket som har hänt senaste åren. Det där med killar och sånt som ställer till det. Det är fruktansvärt tråkigt, men sant, och det kan inte ens jag blunda för.

Men hur som haver kommer hon ändå alltid ha ett speciellt litet rum i mitt hjärta, som ingen kommer att ändra på, för vi har så mycket bakom oss. Och det är fint att tänka tillbaka på dom tiderna ibland.



Jag skulle kunna skriva om alla mina vänner som faktiskt befinner sig nära just nu, men det känns inte riktigt rätt. Även om ni har era rum också, och ni borde veta vilka ni är som ska ta åt er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback