Drömmar



Vet ni vad? En vacker dag ska jag ha en stuga i en skärgård eller liknande, dit man endast kan ta sig med en båt eller skoter beroende på årstid. Där jag kan sitta med en bra bok och kunna titta ut över öppet vatten så fort man vänder sig mot ett fönster. Extremt stora glasfönster då.
Stugan ska också ha en stor och öppen altan, med halva inglasad, så man kan sitta ute även när regnet forsar ner utan att bli sjöblöt.

Det ska inte finnas någon telefon eller någon tv där heller, och inte heller några onödiga prylar, utan det enda i elektrisk väg ska vara några element och ett par lampor. Den ska inte vara överdrivet stor, samtidigt som den ska vara nog stor att kunna vara där en hel familj utan att behöva trängas onödigt, men rinnande vatten och inomhustoa är nästan ett måste.

Känner ni hur galet mysigt det skulle vara? Och utomhus ska det givetvis finnas en bastu och en badtunna. Precis bredvid vattnet.

Åh.

Kommentarer
Postat av: Lisse

Det är faktiskt en sak som även jag sagt till mig själv att jag ska ha!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback