Minns ni karma-inlägget?

Fick hem ett fett kuvert med posten idag.







Ska nämligen anmäla mig som donator av stamceller och benmärg (ifall någon sjuk människa i världen behöver mina kroppsvävnader)!

För mig är det nästan självklart, lika självklart som det är att skriva på ett donationskort att folk får ta mina organ när jag inte har något behov av dom eller att lämna blod. (Som jag får göra igen nu, nästa vecka!)

Så jag tycker ni ska göra samma sak, så man inte sitter i sitsen själv att man behöver transplantation själv och så sitter man i skiten för att ingen donerar. (Så länge man är frisk då, men det är ju dom allra flesta.)

Så kom igen, gör en god gärning. Rädda liv.

WHO'S WITH ME?!

http://tobiasregistret.se/
http://geblod.nu/



(korten brukar finnnas på apoteket eller på vårdcentralen, dock är det lika giltigt om du gör det klart för dina nära och kära hur du vill göra om den situationen skulle komma upp som att ha ett påskrivet kort)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Klart du kan få de, vad hade du väntat dig? ;)



Men uh vilken god människa du är! Du borde vara med i Svenska Hjältar i aftoblandet bara för att du lixom... gör de


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback