2016-lista!

Gott nytt år kompisar! Here comes a liten lista.


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? 

 

 

Höll du några av dina nyårslöften?

Nej, håller inte på med nyårslöften, har dock ett till 2017 - ska börja laga mat igen och inte lägga så förbannat mycket pengar på utemat.


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? 

Nej, men väntar en liten knodd till nästa år :')


Dog någon som stod dig nära? 

Nej. Tack och lov.


Vilka länder besökte du? 
Sverige. Halvkul.


Är det något du saknar år 2016 som du vill ha år 2017? 
Närmare till skolan/jobb. Ett boende som känns hemma. En utlandsresa.


Vad var din största framgång 2016? 
Att jag lyckades bolla 2 jobb plus heltidsstudier utan att helt bryta ihop. Samt det nya extrajobbet på lasern! Och Tjurruset! Det var fan matigt.

 

 

 

Har du varit sjuk eller skadat dig? 
BIHÅLEINFLAMMATIONENS ÅR.


Bästa köpet? 
Swedenrockbiljetterna - Twilight force var fan amazeballs.


Vad spenderade du mest pengar på? 
MAT. Förmodligen. Eller resor hem. Och min nya dator. hehehe.


Gjorde någonting dig riktigt glad? 
Min optikerexamen var fan fet!


Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2016? 

"Forest of destiny" "En livstid i krig" "The eagle has landed"


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Ledsnare tror jag. Hade en REJÄL höstdipp som inte var av denna värld. Hatar mörker och hatar flempan. Heh.


Vad önskar du att du gjort mer? 

Skrattat, vart utomhus, åkt på semester.


Vad önskar du att du gjort mindre? 
Pendlat, ätit lunch ute.


Hur tillbringade du julen? 
I Skellefteå med hela familjen.


Blev du kär i år? 
Fortsatt kär i el Mackareno!

 

Favoritserie
Skam, how to get away with murder, lyxfällan, criminal minds. osv. älskar alla serier.


Bästa boken du läste i år?

Ooooouf... Kaninjägaren, mord.net, kvinnan på tåget. Kommer inte ihåg alla böcker som läses, haha.


Största musikaliska upptäckten? 

Upptäckt... Vetitusan om någon ny upptäckt.. Twillight force kanske då, eller Avatar. Fast kommer inte ihåg om det var i år.


Något du önskade dig och fick? 
En billigare lägenhet.


Något du önskade dig men inte fick? 
En bra lägenhet.


Årets bästa film? 

Oj. Husdjurens hemliga liv <3 Eller Allied, eller Nocturnal Animals.


Vad gjorde du på din födelsedag 2016? 
Ingen aning. Åt tårta hoppas jag.


Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
Jadå, men det är inget att göra åt nu.


Hur skulle du beskriva din stil år 2010? 
Stil? Det översta i garderoben kanske.


Vad fick dig att må bra? 
Esther! Marcus! Podcasts!


Vilken politisk debatt engagerade dig mest? 
Donald Trump-katastrofen.


Vem saknade du? 
Alla i Arvidsjaur, Piteå, Boden, Skellefteå osv. Alla som bor så förbaskat långt bort!


De bästa nya människorna du träffade? 

Mina nya klasskompisar! Toppengäng!
 

Årets dryck:

Grogg!

 

Årets semester:

Semester? Vad är det?

 

Årets surprise: 

Mina sabatonbiljetter i julklapp! Och att jag köpte mig en ny dator!

 

Årets konsert:
Avatar! Fakking kung!

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback