morgonstund har guld i mund

06.55 - telefonen började vibrera och spela "pulp fiction theme song", efter en färd genom luften och en telefon i bitar så släpade jag mig ovilligt upp ur sängen och tog mig ett glas juice.
Sen gjorde jag misstaget med stort S och lade mig i sängen igen, somnade naturligtvis om.

07.45 - dörrklockan ringer och lättskrämd som jag är så flög jag med ett tigersprång upp ur sängen, redo för en fight. När jag fattade vad det var som hade väckt mig drog jag mig till dörren och möttes av en hyresvärd som undrade om det var något fel på mitt ventilationssystem.
Jaha, hur fan ska man veta det? Med trött röst mumlade jag att det var fint med allt.

07.49 - förstod vad klockan var och slet på mig de första par kläder jag hittade, dock inte jeansen som stinker av curry,
fixade till morgontrasslet litegrann och mitt i tandborstning/hårborstning så ringer telefonen.
Med en djup suck svarade jag och förklarade att jag har lite bråttom nu, men jag kommer snart.

08.00 - på väg till skolan med fear of the dark i öronen.

Kvällen spenderades nere på zon med Cecilia, korv med mos och Halloween, alltså en helt vanlig kväll
avsltades med ett avsnitt av top model, där båda somnade..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback