lite extra

Härom dagen fick jag ett samtal från socialen, nej, inte så att det var jag som var i trubbel eller så utan det är en tjej som kommer att bo i mitt trapphus som tydligen inte känner någon i Piteå, så jag blev tillfrågad om jag ville bli någon slags stödperson.
Jag blev till en början helt ställd och visste inte vad jag skulle säga men till sist bestämde jag mig för att tacka ja. Det skulle bli en bra början på min plan att jag skulle bli en bättre människa, men just när jag hade vant mig vid tanken att ha en slags vän på bestämda tider så ringde socialdamen igen med meddelandet att det inte skulle bli någonting.
Och det konstiga med hur jag reagerade var att jag blev lite (läs. LITE) sorgsen över att jag inte skulle få dom extra slantarna för min goda gärning. Gör det mig då till en sämre människa?
För att jag aldrig hade tackat ja från början om jag inte hade fått någon slags ersättning?

Eftersom jag gick miste om dessa pengar så lutar det allt mer åt att jag ska söka jobb på piteå-tidningen, men jag vet inte om jag ska söka som fotograf eller reporter.
Jag är inte särskilt bra på att skriva fyndiga saker eller göra det i artikelform, men man lär sig väl inget nytt om man inte tar risker eller hur?

Näe, nu ska jag ta tag i detta och skjuta mina fiender i Metal Gear Solid medan jag tänker färdigt.
Rock on!


Kommentarer
Postat av: uknowwho

du, stödperson? jag viker mig av skratt ;) maaa, var jag elak nu?:O PUSSS GULLEH SYNS IKVÄLL!

2008-08-24 @ 13:26:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback