Juldagen -08

Så var ännu en julafton avklarad och efter en heldag med sockerhöga barn, groteska mängder med mat, stressade föräldrar och kalle anka så ligger jag i sängen idag och bara har det bra för mig själv.
Julen 2008 var kanske inte en sån där jul som man kommer att minnas hela livet, jag tänker inte ens säga att jag är särskilt nöjd, men man fick iallfall ut något av dagen:

1. godis, enda livräddaren under dagen.
2. lite socialt folk efter en vecka liggandes på soffan.
3. en och annan liten julklapp.


Sen var det inte så mycket mer och med risk för att låta bortskämd så är jag missnöjd med mina julklappar. En elvisp, en köksvåg (som jag kommer att använda när?), äckligt godis, 300 kronor, en harry boy och två tröjor.
Medan mina yngre syskon fick allt från mobiltelefoner (inga dyra eller så) till sånadär gitarrer med tillhörande mikrofon.

Här kör vi inte på rättvisa, utan på ålder, men visst om jag hade fått någonting av de jag sa att jag verkligen ville ha.

Nåja, jag har ju fortfarande min mamma som inte uppskattar diskriminering utan köper till alla 4 barn för ungefär lika mycket.
Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback