Julens mysterium

Eftersom tiden går så himla fort när man har roligt, och roligt det har jag haft minsann, så har den riktigt härliga julkänslan inte kommit till mitt barnasinne ännu.
Vad gör man då?

1. Börjar köpa julklappar. Visst, julkänslan kommer lite lätt men inte riktigt där än.
2. Sitter i en julpyntad blomaffär. Njae, alltså visst att det är fint men blommor får mig att tänka på döden så detta tar livet av min lilla julkänsla.
3. Är ute mycket i snön och det alltid så överbelysta Arjeplog. Jodå, det hjälper men eftersom termometern visar på -25 så är man inte så sugen på en långpromenad ute.
4. Bakar lussekatter. När saffransdoften når näsborrarna är man helt uppfylld av en varm känsla och man tänker bara "fram med apelsiner och pepparkakor".
5. Den förbannade blomaffären påminner mig om död igen och på julskalan ligger jag nu på en 3:a på en 10-gradig skala.
6. Skriver julrim till nära och kära. Jag är road och känner julkänsla. Ett ypperligt sätt att slösa på gratis sms också.

Men när den riktigt starka-slag-i-magen-känslan ÄNNU inte infunnit sig, då slår det mig som en boxninghanske mitt i plytet:
En tomteluva!
Hur ska man kunna känna julen i sig utan en tomteluva?!

Så under min lunchrast sprang jag med andan i halsen in på konsum och där hängde den.
En sån som jag alltid (nästan) ha velat ha, 30 spänn fattigare men med en 25:a på skalan var det värt det.




GOD JUL!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback