Framtidsutsikter

Imorse när jag vaknade tänkte jag litegrann på vad jag ska göra av mitt liv om två år när stundenten kryper på, och jag kom fram till att antingen så måste jag plugga vidare eller så kanske jag får något skitjobb som hamburgervändare eller gud vet vad, men vem bestämmer sånt? Jo, det är jag, och jag har ingen aning om vad jag ens vill utbilda mig till, jag älskar klassen och har kul på lektionerna men sen då?
Jag önskar att jag hade någon slags talang av något slag så hade jag kunnat följa den naturliga vägen och bara utveckla den talangen, men nu är läget så att det enda jag kan någorlunda är att pilla navellud och vifta på tårna.
Nä, men ni förstår hur jag menar...
Jag funderar helt allvarligt på att gå en sån där skitlång, säkert jättejobbig utbildning där man blir tv-spelskonstruktör (eller vad det nu heter) men då bör man väl ha någon slags fantasi?

Nä, jag heter Matilda och kommer förmodligen att bli a-lagare istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback