Hej mitt vinterland

Snö! Det var nästan så man hade glömt det härliga knarrandet under fotsulorna under en promenad kantad av hopfrusna ögonfransar och hala vägar, men så kom den ack så efterlängtade kylan och med den en liten skvätt av fruset vatten.
Snart är det på med slalomskidorna och fram med snöskorna för nu, mina vänner, kommer den med stormsteg.

Ikväll ligger jag på min värkande rygg och häller i mig te för att kurera min hals helt och fullt så jag kan spela badminton på måndag, efter två veckor känner man suget. Ännu mer efter en gympalektion fylld av fjäderbollar (visserligen av plast och utan fjädrar) och nät uppspända över A-hallen.

Rockådern i mig hejar för fullt på Robin Eriksson och småstadsmatilda hejar på Kevin. Båda är begåvade och det var nära att ena rök förra gången.
Ni som ser vet vad jag menar.

Ciao!

Jo, förresten
Dagens låt: Pancreas - Weird Al 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback