Avreagera

Det här med skolan, det är ett lustigt ämne som nog aldrig blir uttömt. Vad gör folk på skolan som ändå inte gör det dom ska göra? Nu är jag kanske fel person att prata om detta eftersom jag uppdaterar här istället för att uppdatera min hjärna med lite litterturhistoria, men jag får ändå saker gjorda (förr eller senare, men oftast innan deadline).
För att inte komma ifrån vad jag nu ville ha sagt så ska jag ge ett litet exempel på några stycken som man kanske inte alltid förstår vad personerna gör där:

  • Lärare ska gå igen något på den stora projektorn och då sitter nästan halva klassen och gör annat under genomgången så att läraren måste sitta och förklara för dessa vad det är vi gör och hur man gör det. Väldigt irriterande! (Så ni som borde ta åt er, bli nu inte sura, jag tycker bara att det är väldigt jobbigt att man måste höra samma genomgång flera gånger om)
  • Klasskompis sitter och gnäller på denne (samma) lärare och påpekar att allt vi gör är helt i onödan och ifrågasätter allt som vi gör och ska göra. Gå förhelvete inte media om du bara ändå ska hata allt vi gör, det kommer tillbaka i de flesta ämnena!
Ja, nu hoppas jag att ni stackars få personer som läser detta tar åt er och skärper er. Stämningen dras ner om den andra halvan som faktiskt försöker hänga med och försöka lära oss någonting ska sitta och behöva vara irriterade på att folk frågar om saker som lärarna nyss har haft genomgång på.

Nu vet ni. Och jag är fortfarande peppad inför februari månad och Edguy live (om allt går som det ska gå) Parantesen är viktig, annars kommer karma och förstör.
Ska kolla om arrangörerna har kommit med någon biljettinformation än.

Hej så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback