Spänning i vardagen vol. 2

Jaha, efter lunch tog jag mig en liten nap och när jag vaknade var det tyst.
För tyst.
Jag smög mig på bästa ninjavis genom vardagsrummet, redo att attackera inbrottstjuvar eller andra otyg som kunde ha kommit in.
Med nerverna på helspänn lyssnade jag genom huset och tystnaden gick nästan att ta på.
Golvet knakade till.
Jag stod helt stilla, och försökte andas så tyst som jag bara kunde.
Jag fortsatte att gå.
Sen kastade jag mig ut i hallen och skrek mitt allra farligaste ninja-farlig-skrik för att chocka eventuella svartklädda karatemän, men det var ingen där.
Jag blev helt till mig och bara stod där ett bra tag.
Jag smög vidare till köket och där låg en liten gul post-it lapp där det stod att hela klumpen hade åkt till skellefteå.

Kul ens. Nu får jag ju laga min egen jäkla mat.
grr....................

Jag tror att jag ska sluta se på skräckfilmer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback